Forsikringsselskapet If, utvider avtalen med Signicat til flere europeiske markeder som et direkte resultat av et vellyket samarbeid i Norden

Signicat styrker Ifs kundedrift i de baltiske landene gjennom sin markedsledende løsning for kundeidentifikasjon

Signicat, den ledende leverandøren av digitale identitetsløsninger, har samarbeidet med If Forsikring i over ti år i Finland, Sverige, Norge og Danmark, og utvider nå samarbeidet til Estland, Litauen og Latvia.

If, med over 3,8 millioner bedrifts- og privatkunder i Norden og Baltikum, er et av regionens største forsikringsselskaper. If behandler mer enn 1,4 millioner saker årlig, der suksessen til Ifs grenseoverskridende virksomhet er basert på kontinuerlig innovasjon av operasjonene. For å oppfylle regulative krav, samt å forbedre kundeopplevelsen, har If investert stort i digitale kundekanaler.

“2020 var et vendepunkt for oss der bruken av elektroniske kundekanaler vokste betydelig i alle kundesegmenter. Viktigheten av å kunne samhandle med kundene våre digitalt ble da enda viktigere for virksomheten vår”, sier Mihails Galuška, global produktsjef fra "Identity Insurance and Access Management" i If Forsikring. "Signicat har vært vår tjenesteleverandør siden 2009, og det var naturlig for oss å velge Signicats løsning i Baltikum fordi påliteligheten og tilbudet av tjenester er viktig for oss og våre kunder."

Signicat har levert sikre løsninger for kundeautentisering til If i mange år. En av de viktigste fordelene med Signicats teknologi er, i motsetning til konkurrentene, den internasjonale skalerbare og sikre løsningen til Signicat. Signicats plattform dekker digitale identitetstjenester og elektroniske signeringstjenester i hele Europa og tilfredstiller strenge lovkrav. If vil i størst mulig grad bruke digital identitet for å sikre kundeinnlogging, og reduserer dermed risko og svindel, samt å bygge tillit til sine kunder. Bruken av digital identitet for sikre kundeinnlogginger støtter selskaper som If, som må håndtere risiko, redusere svindel og bygge tillit til kundene sine online.

"Siden vi begynte å bruke Signicats autentiseringstjenester i Norden, har vi økt kundeengasjementet og kundetilfredsheten," sier Galuška. "Vi har også fått millioner av digitale kontaktpunkter, noe som gjør at vi kan samle inn bedre data og få innsikt i kundenes behov."

Signicat, et av Europas 1000 raskest voksende selskaper ifølge Financial Times, tilbyr løsninger til både små til store selskaper og tilbyr løsninger for sikker digital kommunikasjon mellom bedrifter og deres kunder. For å styrke selskapets ledende posisjon i det europeiske RegTech -markedet, kjøpte Signicat nylig den norske spesialisten på sterk kundeautentisering Encap Security, den spanske pioneren innen digital identitet, ElectronicIDentification og den litauiske leverandøren av elektroniske signaturer Dokobit. Med Signicats geografiske dekning og raske ekspansjonsambisjoner har bedrifter muligheten til å skaffe nye kunder raskere enn noen gang før. I tillegg kan kundene få tilgang til selskapets produkter og tjenester gjennom sikre og brukervennlige kanaler.

“De siste årene har Signicat investert for å utvide vår geografisk dekning av tjenestene. If er et godt eksempel på en kunde hvor vi tilbyr autentisering i flere land, med en enkelt kontrakt”, sier Asger Hattel, administrerende direktør i Signicat. "Vi er takknemlige for at vårt langsiktige samarbeid med If nå vil utvide seg til de baltiske landene.”